Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Herpes G: Zinkzalf met bijenwas
BerichtGeplaatst: do 03-09-2009 13:23 
Nieuwe bezoeker

Rank: Nieuwe bezoeker
Herpes genitalis en de hulp van een Zink zalf met bijenwas.

Mijn ex-partner 10 jaar geleden heeft mij na een jaar relatie met herpes genitalis besmet. Hij wist dat hij het had maar heeft niets gezegd, volgens hem omdat hij zich schamde. Hij is ver van zorgvuldig geweest en ook toen ik manden lang klachten had zonder te weten wat het was heeft hij niets gezegd. Hij zei dat iets wellicht was dat ik voor hem opgelopen had! Pas toen ik zijn dingen ging fouilleren heb ik een oude zelitrex rezept gevonden (voor wij elkaar ontmoet hadden).
Ook toen bleef hij maanden lang ontkennen! Dat had geen zin meer, maar het fouilleren van zijn spullen heeft tenminste het gevolg dat ik onderzocht werd naar herpes genitalis en medicatie kreeg.

De outbreaks waren heel heftig en lang (meer dan 7 dagen) vanaf het begin en elke maand voor de menstrutatie. De dokter heeft daarom mij valacyclovir 500mg 1xdag gegeven nadat ik hem smeekte dat ik anders ook moeilijk kon lopen of werken in die periodes. Dat heeft geholpen maar de bijeffecten voor mij zijn sinds een tijd urinaire problemen, maar ok, als het niet anders kon en ik heb zoveel gevraagd en zoveel geprobeerd of er een alternatief daarvoor was.

Na 10 jaar met herpes infecties en (Val)Acyclovir te hebben geslikt, heeft mij eindelijk een zink zalf geholpen (er zijn andere ingredienten in deze zinkzalf zoals bijenwas dus het is moeijlijk voor mij om te zeggen wat eigenlijk werkt). Heel toevalig was ik deze zommer op vakantie in Frankrijk en had last van de vlooien van een kater en mijn huid was een beetje geinfecteerd. Ik ging naar de apotheek en ze gave me een zinc zalf voor 5 euro met de naam Oxyplastine, die men ook voor babies gebruikt. Die heeft geholpen met het kalmeren van de huid die last van de vlooien had. Toen kreeg ik zoals normaal, voor mijn menstruatie, weer last van herpes en had geen pillen meer. Uit waanhoop probeerde ik ook de zinkzalf en volgende dag was het duidelijk minder, en de dag daarna was het weg!

Ik begrijp niet waarom niemand het daarover heeft. Natuurlijk is iedereen een uniek gevaal maar toch! Ik heb zelfs gelezen dat zalven smeren was nog erger en daarom had ik nooit geprobeerd. Ik vond dat ik dit moest meedelen omdat er zoveel mensen last van hebben en denken dat alleen met pillen onderdrukt kan worden.

do 03-09-2009 13:17
 Profiel  

Berichttitel: Re: Herpes G: Zinkzalf met bijenwas
BerichtGeplaatst: vr 04-09-2009 13:21 
Moderator

Rank: Moderator
Hoi Lisa .

Hartstikke bedankt voor je Tips en verhaal.

Zinkzalf droogt de blaasjes uit en bijenwas is goed voor het herstel van de huid. Ik ben al tegengekomen dat artsen dit wel eens adviseren.Maar je hebt gelijk : niet veel is hier over bekend.
Ik zelf heb in de periode dat ik last had van veel irritatie ,er honing opgesmeerd en ik had het gevoel dat het goed werkte.Maar in een zalf vorm lijkt me inderdaad prettiger. Plakt tenminste niet zo als honing :P
Ook heb je gelijk dat er wel eens wordt geadviseerd om er helemaal niets op te smeren. Er bestaat ook een mening dat de blaasjes of de huid baat hebben bij zuurstof.
Maar jouw Tip lijkt me zeker een aanrader om het eens te proberen.

groetjes marco

wo 11-04-2007 11:23
 Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 01-11-2009 05:37 
Trouw lid

Rank: Trouw lid
Hoi Lisa,

Je vriend schaamde zich? Hij is gewoon een egoischtische idioot, want hij heeft iemand wel besmet, zonder aan te geven. Dat is volgens mij strafbaar. Hij heeft met voorbedachte rade iemand voor het leven geinfecteerd.
Hij had dan maar een rubbertje erom heen moeten doen.
Maar goed het is nu gebeurd.

Trouwens Ik probeerde die zalf te krijgen met bijenwas met de naam Oxyplastine, maar waar kan ik die in Nederland krijgen? Bij de meest gangbare drogisten, zie ik alleen: zinczalf ZincOxide 10%.

wellciht online? Ik heb dit gevonden: http://www.newpharma.be/apotheek/eumedi ... e-40g.html

Is dit het product?

Dank je

zo 04-05-2008 03:46
 Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17-01-2010 16:16 
Trouw lid

Rank: Trouw lid
Hai, ik heb tijdens mijn eerste aanval ook zinkzalf gekregen maar dan wel zonder bijenwas maar bij mij werkte het juist averechts, het brande ontzettend waarna ik uiteindelijk zelf besloot het niet te gebruiken. Ik kreeg toen lidocaine zalf van de dokter wat erg goed hielp, dit is namelijk geen geneesmiddel maar een verdovende creme met vaseline en dit verdoofde de pijn waardoor het naast pijnstilling te slikken haast geen pijn deed overdag.
Voor iedereen werkt zink dus verschillend ;)

zo 17-01-2010 16:02
 Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27-10-2010 08:24 
Ik gebruik zelf de zinkzalf van zwitsal, 15% zinkoide, 5% panthenol en een beetje calendula. Ik weet niet of het de aanval verkort, omdat ik het al vanaf het begin gebruik ( google helpt ! ), maar het maakt het draagbaar.
Toen ik het bij de dokter aangaf zei ze ook dat zinkzalf de regio 'uitdroogt' en de uitbraak daardoor vermindert, omdat HG het vooral goed doet in een warme/vochtige omgeving.
Zinkzalf 'sealed' daarnaast de besmetting in, waardoor je uitbraak klein blijft en zich niet via het vocht in de blaasjes verspreid.
Wel meerdere malen per dag insmeren tijdens een uitbraak ( ik doe er een nieuwe laag op zodra ik naar de wc ben geweest )
Ik hoop dat dit helpt!!

BerichtGeplaatst: do 11-11-2010 21:07 
Ik smeer er een homeopathisch geneesmiddel op,
bij wondjes, geïrriteerde huid ect. Het werkt echt heel
goed en de blaasjes gaan hierdoor niet open en worden niet
etterig. Het is pas de 2e keer dat ik een aanval heb nu
maar ik vind het echt heel erg.
Vooral omdat je het je hele leven hebt.
Ik hoop dat het ooit op een dag over gaat en dat je er niet
om de maand last van houdt.

Veel sterkte allemaal.

BerichtGeplaatst: zo 22-05-2011 16:27 
Nieuwe bezoeker

Ik heb van de huisarts zinkolie gekregen maar ik heb het niet geprobeerd nog omdat het te veel pijn doet om het aan te raken. Zinkolie smeert wel beter dan de zinkzalf die ik voor mn zoontje gebruik.

Het is zinkolie van dr Zwaab en hier komt het bij de apotheker vandaan.

do 19-05-2011 16:13
 Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17-08-2011 11:15 
Nieuwe bezoeker

Andere tip wat bij mij goed werkt: ik heb zelf wetenschappelijke websites onderzocht, en de volgende behandeling 'ontworpen': Ik maak een zalfje van zoethoutpoeder (rasp ik zelf) en vaseline. Daarnaast let ik tijdens/voor een aanval op voeding, eet lysine rijk voedsel zoals: venkel, bonen (dank voor tip + vitamine C !). Sinds ik dit doe heb ik 10 maanden geen aanval meer gehad, en toen weer wel, maar veel kleiner en veel korter.
(Zoethout: heb ik ontdekt na wetenschappelijk onderzoek op Am. websites te lezen. )
(Vaseline: houdt water weg van de huid, en dit virus heeft water nodig om zich te verspreiden).

za 26-04-2008 23:18
 Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]